Related Paintings of unknow artist :. | Handmade oil painting reproduction of Philippino Women Washing Beneath a Banana Tree, a painting by C. W. Andrews | The Apocalyptic Texts | Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting 135 | Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting 222 | Calvary of Hendrik van Rijn | Related Artists:
David VinckboonsFlemish Baroque Era Painter, 1576-ca.1632
was a Dutch painter of Flemish origin. Vinckboons was one of the most prolific and popular painters and print designers in the Netherlands. Himself influenced by Pieter Bruegel the Elder, he was instrumental together with "Hans Bol and Roelant Savery" in the development of genre painting in the northern Netherlands. The family moved to Antwerp around 1580, and then to Middelburg after the Spanish occupation of Antwerp in 1585. It is not likely they moved for religious reasons to Amsterdam. His father became a citizen in 1591, but none of his grandchildren were baptized in a Calvinist church. In 1602 David married in Leeuwarden to Agneta van Loon, the daughter of a notary. Then he lived in Sint Antoniesbreestraat like many other artists and painters. According to Karel van Mander he did not have any teacher other than his father Phillipe, a painter on canvas with watercolors, an art form practised mainly in his birthplace of Mechelen. David specialized in elegant figures in park-like landscapes (Outdoor Merry Company, 1610; Vienna, Akademie der Bildenden Kenste) as well as Kermis and other village festivals. His landscapes reflect his contact with Gillis van Coninxloo. Vinckboons attracted a number of students; among them were Gillis d'Hondecoeter, Claes Janszoon Visscher and probably Esaias van de Velde.
HERRERA, Francisco de, the YoungerSpanish painter/architect (b. 1622, Sevilla, d.
1685, Madrid).
ulrica fredrica paschUlrika Fredrika Pasch, född 10 juli 1735 i Stockholm, död 2 april 1796, var en svensk konstnär. Hon var dotter till konstnären Lorens Pasch d.ä. och Anna Helena Beckamn, syster till konstnären Lorens Pasch d.y. och brorsdotter till konstnären Johan Pasch.
Ulrika Pasch började måla 1756 men hade tidigt tillsammans med sin bror fått undervisning av fadern. Hon blev hushållerska åt en släkting, men målade på fritiden. Under en tioårsperiod försörjde hon sin pappa och syster som professionell porträttmålare i Stockholm innan hennes bror återvände från sina studier utomlands 1766, då de började arbeta tillsammans. Deras samarbete beskrivs som harmoniskt och de valdes båda in i konstakademien 1773. Hon var inte den första kvinnan som valdes in i akademin, men hon var den första kvinnliga yrkeskonstnären som blev vald. Hon ska ha målat detaljerna på broderns tavlor, som klädesdetaljer och liknande. Ulrika hade en framgångsrik karriär och målade ofta porträtt av kungafamiljen och hovet. Hon ansökte dock upprepade gånger förgäves för en pension. Systern Helena Lovisa (1744-96) hushållade åt sina syskon.
Trots att det sägs att hon själv var en ödmjuk person som aldrig framhävde sitt arbete, så är hon en av få kända självförsörjande kvinnliga yrkeskonstnärer i Skandinavien före artonhundratalet.